آخرین اخبار
کد مطلب: 125172
آيين تجليل از آزادگان شهرستان لردگان
آزادگان الگوي صبر و استقامت براي نسل امروز هستند
تاریخ انتشار : 1396/05/27 10:19:33
نمایش : 1474
همزمان با سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي، از 48 آزاده سرافراز شهرستان لردگان تجليل بعمل آمد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ در آييني همزمان با ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي و با حضور مسئولان استاني و شهرستاني از ۴۸ آزاده سرافراز شهرستان لردگان تجليل شد.

در اين آيين حجت الاسلام انصاري امام جمعه لردگان گفت: آزادگان ايثارگراني هستند که در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار شهدا جانفشاني کردند و به اسارت رژيم بعثي عراق درآمدند .

وي افزود: اين قشر رنج ديده و ايثارگر زحمات زيادي در دفاع از انقلاب و ارزش ها کشيدند و آرامش را در جامعه حاکم کردند که با صبر و ايستادگي در برابر فشارهاي روحي و شکنجه هاي جسمي رژيم بعثي به اسلام آبرو بخشيدند و با حفظ وحدت در راه ايمان راسخ خود ثابت قدم ماندند .

حجت الاسلام انصاري افزود: آزادگان در دوران اسارت خود متحمل فشارهاي بسياري شدند اما هيچ يک از اين فشارها و سختي ها نتوانست آنها را از آرمان خود منصرف کند و به همين دليل تجليل از اين بزرگان وظيفه اي است که بايد به نحو احسن انجام گردد.

وي گفت: آزادگان از عزت، ناموس و شرف ايران اسلامي دفاع کردند و مايه افتخار و سربلندي ايران اسلامي بودند. و آنان الگوي صبر و استقامت براي نسل امروز هستند .

شهرستان لردگان داراي ۵۳ آزاده هشت سال دفاع مقدس است که شهيد موسي بويري در دوران اسارت در عراق شهيد شد و چهار تن ديگر پس از دوران اسارت به ملکوت اعلي پيوستند.

لردگان با بيش از 215 هزار نفر جمعيت، از شهرستان‌هاي ۹ گانه چهارمحال و بختياري مي‌باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله ۱۶۰ کيلومتري شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

در اين مراسم آزادگان شهرستان لردگان به بيان خاطرات خود در دوران اسارت پرداختند.
در خلال مراسم از آزادگان شهرستان لردگان تجليل و در پايان از خانواده هاي شهداي آزاده شهرستان لردگان بازديد به عمل آمد.
انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس